Universiteit Leiden

nl en

Digitale (incasso)machtiging

Om via digitale incasso te betalen, moet je eerst je betaalgegevens invoeren in Studielink. Vervolgens bepaalt de universiteit hoeveel collegegeld je moet betalen en wordt je gevraagd om je automatische incasso via Studielink te autoriseren. Download het stappenplan afgeven digitale (incasso)machtiging voor de instructies en de voorwaarden.

Let op: Je kunt sinds 1 oktober 2024 alleen een doorlopende machtiging afgeven. Deze machtiging blijft actief zolang je bent ingeschreven bij de Universiteit Leiden.

  • Je kunt het collegegeld in één keer of in vijf gelijke termijnen laten afschrijven.
  • Als je kiest voor termijnen betaal je eenmalig 24 euro administratiekosten. Deze worden opgeteld bij de eerste termijn.
  • Het collegegeld wordt op onderstaande dagen afgeschreven.
  • Als je in één keer betaalt, wordt het volledige bedrag op de eerste datum afgeschreven.

2024/2025

  • 25 oktober 2024
  • 24 december 2024
  • 25 februari 2025
  • 25 april 2025
  • 25 juni 2025

Heb je na 1 oktober 2024 een digitale (incasso)machtiging afgegeven?

Heb je voor 1 oktober 2024 een digitale (incasso)machtiging afgegeven? Dan geef je wijzigingen als volgt door.

Voorwaarde

Als iemand anders je collegegeld betaalt door middel van digitale (incasso)machtiging, dan moet die persoon een bankrekeningnummer hebben uit een SEPA-land

Hoe werkt het?

Als je in Studielink hebt aangegeven dat iemand anders je collegegeld betaalt, dan ontvang je een e-mail met activeringscode zodra de hoogte van je collegegeld bekend is. Stuur deze door naar degene die gaat betalen, die kan dan op Studielink inloggen. De gegevens van de betaler kunnen dan worden aangepast, waarna de (incasso)machtiging wordt bevestigd.

Op Studielink vind je antwoord op je vragen over betalen via digitale (incasso)machtiging.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.