Meld je aan voor het US Business Law Summer School programma

Altijd al gedroomd om aan een Amerikaanse Ivy League universiteit te studeren? De Universiteit van Columbia biedt Leidse rechtenstudenten de kans om een drieweeks curriculum te volgen aan een van de meest prestigieuze universiteiten van de wereld.

Het U.S. Business Law Summer School programma stelt één derdejaars bachelor- of masterstudent van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid in Leiden in staat om gratis* in juli 2025 drie weken onderwijs te volgen aan de Universiteit van Columbia in New York. Het programma, met een waarde van zesduizend euro, bestaat uit de volgende vakken:

• Introduction to US Legal Institutions, door professor Jody Kraus, Columbia Law School
  • Introduction to Negotiation, door professor Shawn Watts, University of Kansas
  • US Corporate Law in an International Perspective, door decaan John Armour, Oxford University Faculty of Law
  • Deals: The Law and Economics of Transactions, door Emeritus decaan David Schizer, Columbia Law School

Hoe meld je je aan?
Je kan je aanmelden tot maandag 25 november, 23:59, door een mail te sturen naar m.f.ter.kuile@law.leidenuniv.nl met de aanhef: Columbia US LAW Summer School. Deze mail moet de volgende onderdelen bevatten:

• CV
  • Studentnummer
  • Motivatiebrief (in het Engels & max 400 woorden)
  • Ongeschoonde universitaire cijferlijst met gemiddeld cijfer (aanmelding geeft ons toestemming om in uSis je cijfers te controleren)
  • Bewijs van taalvaardigheid (CEFR B2 of een 7 voor VWO Engels)

Alleen derdejaars bachelor- en masterstudenten komen in aanmerking voor het U.S. Business Law Summer School programma.
*De waarde van zesduizend euro dekt het inschrijfgeld voor dit programma. Reiskosten, huisvesting, visa, verzekering en andere kosten zijn voor eigen rekening.

Meer weten?

Meer informatie over het programma vind je hier, op de website van de Universiteit van Columbia of stuur een mail naar de buitenland coördinator Marianne ter Kuile-Langehenkel: m.f.ter.kuile@law.leidenuniv.nl