Koen Caminada benoemd als decaan FGGA

Het College van Bestuur heeft prof. dr. Koen Caminada benoemd tot decaan van de faculteit Governance and Global Affairs. Caminada vervulde deze rol vanaf april dit jaar als ad interim decaan.  De benoeming gaat in per 1 september 2024 en geldt voor de periode van vier jaar.

Koen Caminada (1966) is tevens hoogleraar Empirische analyse van sociale en fiscale regelgeving aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden. Hij heeft veel bestuurlijke ervaring, onder andere als vice-decaan onderwijs bij FGGA, een functie die hij de afgelopen zes jaar bekleedde.

Vertrouwde gezichten in nieuwe rollen

Het College van Bestuur is verheugd met de benoeming van Koen Caminada. Hester Bijl: ‘Met het vertrek van Erwin Muller naar een nieuwe rol als vice-rector Organisatieontwikkeling was het al heel fijn dat Koen ad interim deze functie wilde vervullen. Ik ben blij dat Koen ook het volle vertrouwen van de faculteit en de faculteitsraad heeft gekregen deze rol voor de komende jaren als nieuwe decaan in te vullen. Het College van Bestuur kijkt uit de langjarige, plezierige samenwerking met Koen te continueren, nu in de rol van decaan.’

De functie van vice-decaan onderwijs wordt sinds april ad interim ingevuld door dr. Maarja Beerkens. Ook Maarja is een vertrouwd gezicht bij FGGA. Sinds 2010 heeft zij diverse functies vervuld bij het instituut Bestuurskunde. Het CvB heeft haar taak als interim vice-decaan onderwijs verlengd tot het einde van dit jaar. De procedure voor de benoeming van een nieuwe vice-decaan onderwijs is inmiddels gestart.

Het faculteitsbestuur bestaat verder uit Niels Laurens, directeur bedrijfsvoering, en Sterre Burmeister, assessor (student-lid).