CvB-lid Martijn Ridderbos vertrekt bij de Universiteit Leiden

Vicevoorzitter van het college van bestuur Martijn Ridderbos legt aan het eind van dit jaar zijn functie bij de Universiteit Leiden neer. Met ingang van 1 januari 2025 begint hij namelijk aan een nieuwe uitdaging als bestuurder bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Zijn tweede en laatste termijn als lid van het college zou mei 2025 aflopen.

Martijn Ridderbos heeft de afgelopen zeven en een half jaar vanuit zijn functie leidinggegeven aan de bedrijfsvoering (Financiën, Vastgoed, ICT, HRM, Facilitair) van de universiteit. Ook speelde hij een centrale rol bij de verdere ontwikkeling van de Campus Den Haag en vervulde hij diverse rollen voor de Universiteiten van Nederland (UNL).

In een reactie bedanken de Raad van Toezicht en het college van bestuur Martijn voor zijn tomeloze inzet gedurende de afgelopen jaren. ‘Met het vertrek van Martijn verliezen college en universiteit een bestuurder die ontzettend veel voor onze universitaire gemeenschap betekend heeft. Onder zijn toezicht werden grote projecten zoals het Arsenaal, het datacenter, het Herta Mohrgebouw en het nieuwe Gorlaeus Gebouw gerealiseerd. Daarnaast heeft hij samen met alle directeuren een impuls gegeven aan een toekomstbestendige integrale bedrijfsvoering voor onze universiteit. Wij wensen hem alle succes in zijn nieuwe functie bij de ACM.’

De Raad van Toezicht is inmiddels gestart met de zoektocht naar een opvolger. Op een later tijdstip volgt informatie over hoe de universiteit afscheid van Martijn zal nemen.

Lees ook het bericht van de ACM over Martijns benoeming.