Christopher Green wint Onderwijsprijs 2024

Christopher Green heeft de Onderwijsprijs 2024 gewonnen. De universitair docent Koreastudies kreeg de prijs uitgereikt tijdens de opening van het facultaire jaar in de Hortus.

Dit jaar was naast Green ook universitair docent Johan de Jong genomineerd. De Commissie Onderwijs, die de prijs jaarlijks uitreikt, benadrukte dat ze daarmee voor een lastige keuze was gesteld. Met vele andere docenten zorgen de genomineerden voor een omgeving waar studenten een honger naar kennis en een kritisch denkvermogen ontwikkelen.

‘Unieke dynamiek’

De Jong kenmerkte zich daarbij door een soepele mix van ‘eloquentie en een scherp gevoel voor humor’, terwijl Green er in zijn colleges in slaagde om zijn studenten ‘inzicht te geven in de verhalen achter de krantenkoppen’, daarbij gebruikmakend van een unieke dynamiek die studenten aanspoort actief mee te doen.