ICT
E-mail doorsturen vanuit uMail naar een ander e-mailadres
Als student van de Universiteit Leiden krijg je een uMailadres en toegang tot je eigen persoonlijke mailbox, waarop je kunt inloggen met je ULCN inloggegevens. Alle e-mailcommunicatie vanuit de universiteit verloopt via uMail.
Automatisch doorsturen, ook wel bekend als ‘auto forwarding’, is een functie om binnenkomende e-mails automatisch door te sturen naar een ander e-mailadres. Als je je universiteitsmail niet standaard op je telefoon of laptop gebruikt, zorgt forwarding ervoor dat je deze mails niet hoeft te missen. Zo mis je geen belangrijke berichten, zoals informatie over deadlines, roosterwijzigingen of mededelingen van docenten.
Instellen
Studenten kunnen hun mails uit uMail laten doorsturen naar elk gewenst e-mailadres. Je kunt dit als volgt instellen:
- Meld je aan op de Office 365 aanmeldpagina van de universiteit. Gebruik je universitaire Microsoft account: <ULCNstudentnummer>@vuw.leidenuniv.nl en je gebruikelijke ULCN-wachtwoord. Je uMail wordt weergegeven in Outlook.
- Klik in Outlook op het tandwiel (settings) rechtsboven in de menubalk.
- Typ 'Forwarding' in het zoekveld.
- Klik op het zoekresultaat 'Forwarding' om de pagina te openen voor het invoeren van het adres waarnaar je je uMails wil naar laten doorsturen.
- Vink het vakje 'Enable forwarding' aan, voer je doorstuuradres in, en vink het vakje 'Keep a copy of forwarded messages' niet aan.
- Bevestig onderaan met de knop 'Save' je wijzigingen en sluit de pagina. Vanaf nu worden alle mails in je uMail doorgestuurd naar het adres dat je zojuist hebt ingevoerd.
Voor meer informatie en andere vragen kan je terecht op de helpdeskportal van de Universiteit Leiden.