SGOA/ Hans Frankenprijs 2025 voor afstudeerscriptie ICT-recht

22 oktober 2024

In 2025 reikt de Stichting Geschillenoplossing Automatisering (SGOA), de “SGOA/ Hans Frankenprijs” uit aan de auteur van de beste afstudeerscriptie op het gebied van ICT-recht.

De scriptieprijs, die tweejaarlijks zal worden uitgereikt, is vernoemd naar Prof. mr. Hans Franken, voormalig bestuursvoorzitter van de SGOA, hoogleraar informatierecht aan de Universiteit Leiden. De scriptieprijs is bedoeld om onderzoek van studenten aan universiteiten naar ICT-recht te bevorderen en dit rechtsgebied een extra stimulans te geven.

Voorwaarden voor deelname

Voor de “SGOA/ Hans Frankenprijs 2025’’ komen afstudeerscripties aan HBO-instellingen en/of Universitaire master opleidingen in aanmerking die tussen 1 januari 2023 en 31 december 2024 zijn ingediend en met tenminste een voldoende zijn beoordeeld. Het onderwerp van de scriptie dient duidelijk verband te houden met het ICT-recht (inclusief Internetrecht, Privacyrecht, AI-recht, Telecommunicatierecht of specifieke toepassing van andere rechtsgebieden op de ICT-sector zoals arbeidsrecht, belastingrecht, aanbestedingen, geschilbeslechting/mediation op het gebied van ICT).

Het reglement bevat nadere informatie en voorwaarden. De scriptie (inclusief samenvatting en een ondertekend bewijs van het cijfer waarmee de scriptie is beoordeeld of een kopie van de cijferlijst waarop het cijfer voor de scriptie is vermeld) kan digitaal (PDF) worden toegezonden aan hansfrankenprijs@sgoa.eu tot uiterlijk 31 januari 2025.

Procedure en prijs

Wanneer er meer dan 7 scripties worden ingezonden welke voldoen aan de inzendingcriteria, zal een selectiecommissie een voorselectie maken voor de jury. Uiterlijk medio maart 2025 zal de selectiecommissie een eventuele preselectie bekend maken.

Tijdens een bijeenkomst in 2025 wordt de winnaar bekend gemaakt. De winnaar van de Hans Frankenprijs ontvangt een geldbedrag van
€ 2.500,--.

Indien u nog vragen heeft over de “SGOA/ Hans Frankenprijs 2025” of de procedure kunt u vanzelfsprekend contact opnemen met heb bureau van de SGOA door een mail te sturen aan hansfrankenprijs@sgoa.eu.

Kijk hier voor meer informatie over het reglement en de biografie van de juryleden.