Sociaal

Oproep: Vertellers bij objecten tijdens ArcheoNacht

8 oktober 2024

Heb jij een passie voor archeologie en deel je die graag met het publiek? Grijp dan je kans om deel uit te maken van een uniek evenement in het Rijksmuseum van Oudheden! Voor de ArcheoNacht op zaterdag 2 november (19:00-23:00) zijn we op zoek naar studenten die bezoekers willen vertellen over een object in de tentoonstelling, zoals de gouden Peelhelm of de sarcofaag van Simpelveld. Je staat zelf bij het object en neemt bezoekers mee in het verhaal over het object. Lijkt dat je leuk? Lees dan snel verder!

Wat verwachten we van jou?

• Je kiest zelf een object uit de tentoonstelling. Weet je nog niet welk object je kiest, maar wil je wel meewerken? Laat het ons weten en we denken met je mee
  • Je bent beschikbaar tussen 19:00 tot 22:00 uur (je staat niet de hele avond bij het object; je krijgt ook tijd om zelf het programma te ontdekken)
  • Je kunt in het Engels of Nederlands over het object vertellen
  • Reiskosten worden vergoed
  • Je bent van harte welkom bij het crewdiner in het museum voorafgaand aan de avond, samen met alle andere betrokkenen

Young Underground Professionals

De programmering van de ArcheoNacht wordt verzorgd door de Young Underground Professionals (Yuppen), een denktank van jonge archeologie- en erfgoedprofessionals met een frisse blik op archeologie en publiek. Tijdens deze avond zijn er interactieve workshops, speedlezingen en nog veel meer verrassende activiteiten.

Meer informatie over de ArcheoNacht.

Doe je mee? Meld je dan uiterlijk 21 oktober aan via dit formulier.

Voor vragen kun je contact opnemen met Sifra Verheijden via sifra@archeologiedagen.nl.