Collegeserie Duurzaamheid & Recht: kennismaken met duurzaamheid in zes colleges

22 oktober 2024

Vanaf 4 november zal er zes weken lang iedere maandagavond een college met een actueel onderwerp plaatsvinden, gegeven door docenten en gastsprekers uit de praktijk. Via de colleges kan je kennismaken met de juridische aspecten van duurzame onderwerpen, zoals sustainable fashion en verduurzaming van de luchtvaart. Hoe kan het recht bijdragen aan een duurzamere wereld? Gastspreker en docenten van onze faculteit delen hun kennis en inzichten. Tijdens het college kan je vragen stellen en in discussie gaan met de sprekers.

We trappen af met de onderhandelingen van het VN Plasticverdrag: een nieuw milieuverdrag dat zowel plasticvervuiling als de overmatige productie van plastic zal omvatten. Daarna komen aan bod:

• Van fast naar sustainable fashion
  • Food & Sustainability
  • Greenwashing en handhaving door de ACM
  • Duurzame luchtvaart: een oxymoron?

De colleges vinden plaats in de Lorentzzaal, A144, van 4 november tot en met 9 december. De collegeserie is extracurriculair, wat betekent dat je geen ECs ontvangt. Maar als je een blog schrijft en vijf colleges bijgewoond hebt ontvang je een certificaat. De beste blog wordt gepubliceerd op de Leiden Law Blog, zie de interessante blogs van vorige jaren. Je kunt ook afzonderlijke colleges bijwonen. Aanmelden kan via dit formulier. Voor de hele collegeserie inclusief toegang tot Brightspace: meld je aan via Usis, activiteitennummer 6329.

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Docent: Esther Kentin