De tentamens komen er aan!

18 september 2024

Of je nu aan het begin van je studie staat of een doorgewinterde student bent, een zorgvuldige voorbereiding begint met een goede inschrijving tot en met je identificatie op de tentamenlocatie. Door enkele simpele stappen te volgen, voorkom je last-minute stress en kun je je volledig focussen op je tentamen.

Hieronder staan enkele belangrijke tips om je voor te bereiden op een probleemloze tentamendag:

1. Schrijf je op tijd in MyStudymap
Zorg ervoor dat je je minimaal 10 dagen vóór de tentamendag inschrijft. Deze periode is essentieel omdat er vaak geen uitzonderingen gemaakt kunnen worden voor late inschrijvingen. Houd dus je agenda goed in de gaten en schrijf je op tijd in!

2. Controleer je inschrijving in MyTimetable
Door je inschrijving te verifiëren in MyTimetable, voorkom je verrassingen op de dag van het tentamen. Het kan namelijk gebeuren dat je denkt ingeschreven te zijn, maar dat er een fout is opgetreden. Dubbelchecken is dus de sleutel om problemen te voorkomen.

3. Schrijf je uit als je niet deelneemt
Als je hebt besloten niet deel te nemen aan een tentamen, schrijf je dan minimaal 10 dagen voor de tentamendatum uit. Dit is niet alleen belangrijk voor je eigen overzicht, maar ook voor de organisatie achter de tentamens. Zo zorg je ervoor dat er geen plek onnodig voor jou gereserveerd wordt.

4. Vergeet je LU-Card en geldig ID-bewijs niet
Op de tentamendag zelf is het verplicht om je LU-Card én een geldig identiteitsbewijs mee te nemen naar de tentamenlocatie. Dit kan een paspoort, ID-kaart of rijbewijs zijn. Zonder deze documenten kun je geen tentamen maken.

Veel succes gewenst!

Heb je vragen of kom je er niet uit? Toetssupport heeft dagelijks baliedienst van 10.00 tot 12.30 uur, locatie KOG C0.34, tijdens de tentamenweken of mail ons via toetssupport@law.leidenuniv.nl.