Wil jij een kijkje achter de schermen nemen van rechtbank den Haag?

13 september 2024

Unieke kans: neem een kijkje achter de schermen bij de rechtbank Den Haag en verdiep je, zowel vanuit de theorie als in de praktijk, in rechterlijke oordeelsvorming. In de periode november 2024-maart 2025 biedt de rechtbank Den Haag in samenwerking met Honours College Law en de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden, een bijzonder vak aan.

Dit vak, ‘Masterclass Rechtbank’, biedt de mogelijkheid om de rechtbank van binnenuit te leren kennen. Hoe gaat het er nu echt aan toe bij een rechtbank? Hoe komen vonnissen tot stand? En wat is het geheim van de raadkamer?

Als jij deze kans niet wil missen, bekijk dan de vacature voor de Masterclass Rechtbank. Let op: in verband met de intensieve begeleiding is er slechts plek voor maximaal 12 studenten!

De masterclass staat open voor:

• alle derdejaars bachelorstudenten aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid (die tenminste 120 EC hebben behaald) m.u.v. de bachelor Criminologie;
  • alle masterstudenten aan de faculteit der Rechtsgeleerdheid (m.u.v. Criminologie).

Na succesvolle deelname telt dit vak mee voor 5 EC aan extracurriculaire studiepunten. Zie voor meer informatie de beschrijving in de Studiegids.