Onderwijs, Organisatie

Vacature: Studentvoorlichters Bestuurskunde Gezocht!

11 september 2024

Voor het voorlichtingsteam van de studie Bestuurskunde zijn wij op zoek naar enthousiaste studenten!

Functieomschrijving

Als studentvoorlichter maak je deel uit van het voorlichtingsteam van Bestuurskunde. Je geeft voorlichting over de studie en het studentenleven tijdens meeloopdagen, schoolbezoeken, Open Dagen en Proefstudeerdagen. Je vertegenwoordigt de studie en enthousiasmeert potentiële studenten om te kiezen voor de Universiteit Leiden en de studie Bestuurskunde.

Herken jij jezelf in onderstaande beschrijving? Dan zijn wij op zoek naar jou!

• Affiniteit met het geven van presentaties en voor een groep staan
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Actieve en flexibele instelling
  • Betrouwbaar
  • Representatief
  • Enthousiast
  • Vlotte uitstraling
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden
  • Benaderbaar voor scholieren

Wat vragen we?

Als voorlichter neem je deel aan de volgende voorlichtingsactiviteiten:

• Open Dagen: 2 keer per jaar (12 oktober en 1 maart 2025). Je vertegenwoordigt de studie Bestuurskunde op een informatiemarkt in Leiden of Den Haag en benadert actief studiekiezers.
  • Proefstuderen: 2 keer per jaar (4 november en maart/april 2025). Je vertegenwoordigt de studie op de informatiemarkt, beantwoord vragen van studiekiezers en ouders en helpt mee met diverse taken rondom het event.
  • Schoolbezoeken: Circa 3 keer per jaar geef je presentaties op middelbare scholen om scholieren te informeren over de studie. Daarnaast verzorg je voorlichtingsactiviteiten van de Faculteit Governance and Global Affairs, zoals Discover The Hague (juni 2025).
  • Meeloopdagen: Elke voorlichter verzorgt gedurende een blok de presentatie voor meelopers. Eerstejaars nemen de studiekiezers mee naar het hoorcollege.
  • Training en voorbereidingen: Aanwezigheid op een training (begin oktober), voorbereiding op de bovengenoemde events, en evaluatiebijeenkomsten.

In totaal zal je gemiddeld twee uur per week kwijt zijn aan alle voorlichtingsactiviteiten.

Wat bieden wij je?

Je krijgt een nul-urencontract voor de voorlichtingsactiviteiten tussen 1 oktober en 30 juni. Daarnaast worden schoolbezoeken en extra activiteiten op declaratiebasis bovenop je aanstelling betaald.

Solliciteren

Stuur een bondige motivatiebrief en je curriculum vitae uiterlijk 20 september naar Yasmin Wijfjes, beleidsmedewerker: y.l.wijfjes@fgga.leidenuniv.nl. De sollicitaties zullen plaatsvinden in de week van 23 september.