Doe mee aan de LUGO Sustainable Master Thesis Award

23 september 2024

Heb jij je masterscriptie geschreven over een onderwerp dat te maken heeft met duurzaamheid? Stuur je scriptie dan in voor de Sustainable Master Thesis Award (SMTA)

Masterstudenten uit alle disciplines worden uitgenodigd om hun vernieuwende onderzoek naar duurzaamheidsvraagstukken op mondiaal, nationaal en regionaal niveau in te dienen.

Prijs

Aan de SMTA is ook een prijs verbonden. De prijs bestaat uit een geldbedrag van 500 euro,- voor de winnaar. De genomineerde op de tweede plaats ontvangt 100 Euro,- en de genomineerde op de derde plaats wordt beloond met 50 Euro,-. De rest van de 5 genomineerden krijgen een eervolle vermelding. De drie winnaars worden uitgenodigd voor de prijsuitreiking, die rond januari 2025 zal plaatsvinden. De genomineerden wordt gevraagd tijdens de uitreikingsceremonie een korte presentatie te geven.

Meedoen

Denk je datje met jouw masterscriptie de SMTA kunt winen? Er zijn een paar voorwaarden:

• Alleen studenten die hun masterscriptie hebben ingeleverd, mogen meedoen.
  • Je moet je scriptie in pdf-formaat inleveren.
  • De scriptie bevat: Een toegankelijk geschreven abstract van maximaal 500 woorden over het onderzoek en een reflectie van maximaal 500 woorden die het innovatieve karakter, de sociale/milieu/gouvernementele implicaties en de duurzaamheid van de onderzoeksuitvoering van de masterscriptie aantoont (met een duidelijke link naar de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties).
  • Je scriptie is geschreven in het academisch jaar 2023-2024
  • De deadline voor deelname is 1 november

Lees meer over de Sustainable Thesis Award.

Deelnemen

Klaar om de wereld te inspireren met jouw ideeën?

Stuur je scriptie in

Het LUGO

Deze prijs is geïnitieerd door het Leiden University Green Office (LUGO). Door hoogwaardige masterscripties over duurzaamheidsthema's te belonen wil het LUGO studenten stimuleren onderzoek te doen naar duurzaamheid.

Het LUGO werkt hard aan de verduurzaming van de Universiteit Leiden. Het LUGO heeft twee hoofddoelstellingen:

1. Duurzaamheid structureel integreren in het onderwijs, het onderzoek en de voorzieningen van de Universiteit Leiden.
  2. Een cultuur van duurzaamheid bevorderen in de gemeenschap van medewerkers en studenten van de Universiteit Leiden.

Het LUGO hét knooppunt in Leiden waar studenten en medewerkers samenwerken om onze universiteit te verduurzamen!

Bezoek voor meer informatie de website van het LUGO

Heb je nog vragen? Neem voor meer informatie contact met het LUGO greenoffice@leidenuniv.nl.