Meld je nu aan voor een van de LDE thesis labs

19 september 2024

Ga jij aan de slag met je afstuderen of masterscriptie aan een van de Leidse-Delft-Erasmus universiteiten of een HBO in Zuid-Holland? En heb je een passie voor het verduurzamen van de wereld? Sluit je dan aan bij een van onze Thesis Labs: de aanmeldingen zijn nu open! Je kunt je aanmelden tot 13 oktober 2024.

Het Lab helpt jou om een leider in duurzaamheid te worden! Je werkt aan je eigen masterscriptie op basis van een echte uitdaging van een externe organisatie. Ontmoet professionals en academische experts, volg workshops, lezingen en ga mee op excursies. Tegelijkertijd leer, deel en werk je samen met andere gemotiveerde studenten en draag je bij aan een gemeenschappelijk, interdisciplinair resultaat met echte impact.

De Labs zijn toegankelijk voor studenten van alle opleidingen. Het is een zeer waardevol extracurriculair programma dat je kan ondersteunen bij het schrijven van je masterscriptie.

*Bachelorstudenten kunnen niet deelnemen aan de Thesis Labs.

Thesis Labs 24/25

• A Just Climate Transition within and beyond The Hague, with case holder Gemeente Den Haag (Municipality of The Hague).
  • Green skies, with case holders Aethos, Netherlands Aerospace Centre (NLR), and Collins Aerospace.
  • Groene Zorg (voertaal Nederlands), with case holder Medical Delta and 11 health care organizations.
  • Sustainable Energy in Horticulture, with case holder Glastuinbouw Nederland and other organizations in the horticulture sector (grower, bank, energy business or governmental organization).
  • The (really) green heart; year 2100, with case holder LDE initiative Climate and Biodiversity.
  • Sustainable Horticulture in Morocco (small version), together with a collaboration of Moroccan universities, Credit Agricole Maroc, the Moroccan research institute INRA, Leiden-Delft-Erasmus and multiple Dutch multinationals.

*De voertaal voor de thesis labs is Engels, met uitzondering van Groene Zorg

Meer informatie en deelname

Ben je geïnteresseerd? Je kunt meer informatie vinden op de website van het LDE Centre for Sustainability..

Over LDE

Het Leiden-Delft-Erasmus Centre for Sustainability is een interdisciplinair onderzoekscentrum waarin drie universiteiten hun krachten bundelen: de Universiteit Leiden, de Technische Universiteit Delft en de Erasmus Universiteit Rotterdam. We werken samen om de transitie naar een circulaire economie te versnellen.

Wij geloven dat deze transitie vraagt om een systematische en holistische onderzoeksaanpak. Onderzoekers uit verschillende disciplines moeten samenwerken, en we moeten belanghebbenden uit de praktijk de hand reiken om te begrijpen welke problemen we moeten aanpakken. Daarom hebben we een open onderzoeksvorm ontwikkeld.

The banner for promotion of the LDE Thesis Labs