Sociaal

In De COKE SHOW luister en praat je (anoniem) mee over excessief middelengebruik onder studenten

16 september 2024

Tien biertjes per avond. Een pakje sigaretten per dag. Een pilletje op een festival. Voor veel studenten is dit vanzelfsprekend, maar is dit wel zo normaal? Oorzaken van excessief middelengebruik zijn vaak sociale druk, stress of niet goed in je vel zitten. In de interactieve voorstelling de COKE SHOW word je uitgenodigd om hierover mee te praten, of gewoon te luisteren.

Interactief theater

Tijdens dit onderzoekstheater kan jij als bezoeker live en anoniem via je telefoon reageren op vragen en stellingen. Jullie antwoorden laten zien wat er echt speelt onder studenten. En dit wordt ook gebruikt om advies te geven aan bestuurders, beleidsmakers en andere partijen die invloed kunnen uitoefenen op de leefwereld van jongeren. Op deze manier starten we samen een gesprek over een belangrijk onderwerp dat lange tijd onderbelicht is geweest.

Waar & wanneer

• 14 en 15 oktober in Den Haag bij Poppodium PAARD
  • 21, 22 en 23 oktober in Delft bij Theater Lijm & Cultuur

Meld je aan

De voorstelling is gratis. Maar het is wel verplicht om je aan te melden

Of bekijk de trailer

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Initiatief

De COKE SHOW in Den Haag en Delft is een co-creatie van de beide gemeenten, opleidingen, studentenverenigingen, Stichting Time Out, Lieve Mark en het theatercollectief In Plaats Van Verkering. De voorstelling is samenspraak met jongeren en het Trimbos-instituut ontwikkeld, met de heldere boodschap: excessief middelengebruik is niet normaal, maar het stellen van een hulpvraag wel.

Lees meer over de COKE SHOW