Facilitair, ICT

Printen vanaf je eigen laptop, telefoon of tablet? Zo doe je dat

29 augustus 2024

Binnen de hele universiteit kun je kopiëren, printen en scannen met je LU-card. Ook als je niet werkt vanaf een studieplek met een vaste pc is het mogelijk om te printen. Met de app van PaperCut kun je vanaf nu makkelijk printen vanaf bijvoorbeeld je eigen laptop, telefoon of tablet.

Installeer de app

Je installeert PaperCut eenmalig op je apparaat en kan daarna direct aan de slag. De app is beschikbaar voor de besturingssystemen Android, iOS, Windows, Max OSX en verschillende Linux-systemen. Ga naar Printen en kopiëren om de applicatie voor jouw systeem te installeren.

Misschien heb je al eens gebruikgemaakt van Webprint om te printen vanaf een eigen apparaat. Met de app van PaperCut kun je sneller afdrukken en heb je toegang tot meer printinstellingen. Printen via Webprint blijft nog wel beschikbaar.