ICT, Onderwijs

Alle software voor je studie vind je vanaf nu op een plek

23 augustus 2024

Vanaf dit collegejaar vind je alle software die je nodig hebt voor je studie op het nieuwe softwaredistributieplatform Academic Software. Zorg ervoor dat je de benodigde software installeert voor de start van je eerste college. Welke software je nodig hebt, vind je in Brightspace.

Wat is Academic Software?

Via Academic Software kun je de meeste software voor je studie gewoon op je eigen laptop downloaden en gebruiken. Het kan ook zijn dat je software online via het platform gebruikt of dat je een softwarepakket eenmalig installeert.

Soms stelt software specifieke hardware-eisen om optimaal te functioneren. Deze eisen staan vermeld in Academic Software. Meer informatie hierover vind je op de studentenwebsite. Let op, sommige opleidingen hebben aanvullende specificaties; kijk hiervoor op de opleidingstab van jouw opleiding.

Wat is het verschil met Surfspot?

Via SURFspot kun je goedkoop software aanschaffen, zoals Adobe en anti-virussoftware. Maar je kunt er ook diverse hardware, lidmaatschap op dagbladen en tijdschriften of abonnementen op internetdiensten kopen. Het verschil met Academic Software is dat je via Academic Software toegang krijgt tot de juiste benodigde software voor je studie, met de juiste versie, zonder dat je hier iets voor hoeft aan te schaffen.

Vragen?

Op de studentenwebsite vind je een overzicht met de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met de ISSC Helpdesk.