Organisatie

2 - 5 September: Officiële opening Gorlaeus Gebouw, Tuesday Talks (speciale editie) en een spectaculair openingsfeest - meld je aan!

27 augustus 2024

De start van een nieuw academisch jaar! En wat voor een! Van 2 tot en met 5 september vieren we namelijk de feestelijke opening van het gloednieuwe Gorlaeus Gebouw.

Het wordt een fantastische week met de officiële opening, een speciale editie van de Tuesday Talks en als afsluiting het openingsfeest voor alle medewerkers en studenten van de faculteit. Een betere start van het nieuwe academische jaar is er niet! Ben jij erbij?

2 september - Officiele opening

In het Collegezalengebouw openen we het academisch jaar met een boeiende talkshow met diverse sprekers die vertellen over het Gorlaeus Gebouw en het belang van (bèta-)wetenschap als broedplaats voor innovatie in markt, industrie en maatschappij. Het hoogtepunt van de ochtend: het spectaculaire moment waarop we de deuren van ons nieuwe gebouw officieel openen door onze studenten, Jasper Knoester (decaan Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen), Annetje Ottow (voorzitter College van Bestuur Universiteit Leiden) en Constantijn van Oranje (Special Envoy Techleap).

09.30 uur Inloop
10.00 - 11.30 uur Officiële opening: Talkshow in collegezaal C4/5 van het Collegezalengebouw met diverse gasten.
11.30 - 12.00 uur Openingshandeling door onze studenten, Jasper Knoester (decaan Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen), Annetje Ottow (voorzitter College van Bestuur Universiteit Leiden) en Constantijn van Oranje (Special Envoy Techleap).
Vanaf 12.30 uur Ontdek het nieuwe gebouw en ga op pad langs verschillende highlights zoals de bibliotheek, high-tech onderzoeksfaciliteiten, de Einsteinfontein en nog veel meer!

Meld je aan

3 september - Tuesday Talks door Ionica Smeets

Op dinsdag 3 september neemt Ionica Smeets (Hoogleraar Wetenschapscommunicatie) je mee in haar lezing over 'Battling Misleading Graphs'. Deze speciale editie van de Tuesday Talks is onderdeel van een maandelijkse lezingreeks bestaande uit een voor iedereen in onze community toegankelijke presentatie door een van onze onderzoekers. Daarna is er een borrel met een optreden van The Stream!

Lees meer en meld je aan!

5 september - Openingsfeest

Op donderdag 5 september verandert het Gorlaeus Gebouw in een feestlocatie voor het openingsfeest. Dit is je kans om samen met medewerkers en studenten van de faculteit de opening van het prachtige gebouw te vieren. Het wordt een onvergetelijke avond!

We openen de avond om 20.00 uur met DJ Teddie Heart. Om 21.00 uur is het openingsmoment. Daarna barst het feest los! Check hieronder de line-up.

Line-up: DJ Teddie Heart, Jazzalike, DJ PJ en The Partysquad!

Tickets zijn vanaf nu te koop. Wees er snel bij, want er is een beperkt aantal tickets beschikbaar. Koop nu je ticket voor slechts €4,50!

Koop nu je ticket!