ICT

Inloggen via SURFconext voor onderwijsapplicaties

12 juli 2024

In de komende weken zal het inloggen bij enkele onderwijsapplicaties een beetje gaan veranderen. De inlog wordt namelijk omgezet naar een inlog via SURFconext.

Wat betekent dit voor jou als gebruiker?

Uiteindelijk niet zoveel, want inloggen doe je gewoon nog steeds met je ULCN gebruikersnaam en wachtwoord en multi-factor authenticatie. Wel zul je bij de eerste keer inloggen na de omzetting een consent-scherm zien waarin SURFconext aangeeft welke informatie er voor jou wordt doorgestuurd naar de applicatie. Dit scherm ken je waarschijnlijk al van andere aan SURFconext gekoppelde applicaties.

Ook zul je op den duur moeten aangeven via welke instelling je wilt inloggen, want er komt op termijn een inlogmogelijkheid bij via het ‘Leids Universitair Medisch Centrum’. Deze nieuwe inlogmogelijkheid is enkel bedoeld voor medewerkers van het LUMC. Ben je student, medewerker of gast bij de Universiteit Leiden, dan kies je er uiteraard voor om ‘Universiteit Leiden’ te blijven gebruiken.