Sociaal

Blijf in contact - ook tijdens de zomervakantie

15 juli 2024

De zomervakantie komt eraan, dat betekent een periode zonder onderwijs en voor sommige studenten ook zonder contactmomenten met elkaar. Toch is het ook in deze periode belangrijk om niet alleen te blijven, om elkaar (online) op te zoeken en in verbinding te blijven.

Wat is er te doen? Check de Uni-Life app!

In de app Uni-Life ontdek je welke sociale activiteiten er zijn tijdens de zomervakantie. Misschien kom je wel een leuk event of een leuke vereniging tegen die je nog niet kende. Ook kun je een community bouwen met studenten die dezelfde interesses hebben als jij. Download de Uni-Life app

Luisterend oor

Heb je in deze periode behoefte aan contact of aan een luisterend oor? Tijdens de zomervakantie kun je voor een persoonlijk gesprek terecht bij Rapenburg100.

Dringend hulp nodig?

• Levensbedreigende situatie? Bel 112
  • Denk je aan zelfmoord? Bel 0800 0113 of chat op 113.nl (gratis & anoniem)
  • Heb je dringend psychologische hulp nodig? Bel je huisarts. Buiten kantoortijden kun je terecht bij de huisartsenposten in Leiden en Den Haag.
Portretfoto van drie studenten

Meer informatie over studentenwelzijn

De universiteit biedt het hele jaar door ondersteuning en activiteiten aan op het gebied van studentenwelzijn en studievaardigheden. Geef je op voor de maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van gratis activiteiten, verschillende mogelijkheden om andere studenten te ontmoeten en trainingen. Benieuwd naar het gehele aanbod? Bekijk de Roadmap studentenwelzijn.