Organisatie

Bekijk foto's van de nieuwe fietsenstalling, geopend vanaf het nieuwe collegejaar!

9 juli 2024

Nog maar twee maanden te gaan en dan opent de nieuwe fietsenstalling! In de nieuwe fietsenstalling is straks plaats voor bijna 3.000 fietsen voor medewerkers en studenten. Vanaf de start van het collegejaar 2024/2025 is de fietsenstalling open.

Wist je dat de nieuwe fietsenstalling gebouwd is op de oude staalconstructie van de voormalige Gorlaeus Hoogbouw? Tijdens de sloop is de onderste stalen constructie behouden en hergebruikt voor deze nieuwe stalling. Dit geeft het staal een duurzaam tweede leven.

In de kelder en op de begane grond komen fietsparkeerplaatsen en op de eerste verdieping een sfeervolle daktuin met zitjes en diverse beplanting. Studenten Biologie hebben geholpen bij de inrichting van de tuin en zullen deze ook onderhouden.