Steun protest tegen bezuinigingen hoger onderwijs op 22 juni in Utrecht

20 juni 2024

Het hoofdlijnenakkoord en de hierin aangekondigde bezuinigingen op het hoger onderwijs vervullen ons met grote zorg. WOinActie, een beweging van studenten en medewerkers die zich sterk maakt voor de universiteit en haar toekomst, heeft samen met de landelijke studentenvakbond LSVb een protestactie aangekondigd – zaterdag 22 juni, vanaf 14.00 uur op het Jaarbeursplein in Utrecht.

Wij, het College van Bestuur en decanen, steunen dit protest en onder meer onze collegevoorzitter Annetje Ottow is van plan aanwezig te zijn.

We roepen onze medewerkers en studenten op om ook hun stem te laten horen. Samen met jullie zeggen wij ‘NEE’ tegen de afbraak van kennis in Nederland en de verslechtering van de samenleving en van de toekomst van jongere generaties.

Je kunt je ook op een andere manier uitspreken tegen de bezuinigingsplannen van het nieuwe Kabinet, bijvoorbeeld door de campagne van de UNL te delen en hier aandacht voor te vragen.

College van Bestuur en decanen