Nieuwe Studenticast over prestatiedruk staat nu online!

7 juni 2024

Vanaf vandaag staat de nieuwe aflevering van de Studenticast online! Deze aflevering staat in het teken van prestatiedruk. Voor studenten is het jongleren van allerlei verantwoordelijkheden eerder de regel dan uitzondering. Zo ervaren studenten druk om tentamens te halen, te werken aan het CV om een goede baan te vinden en te voldoen aan alle hoge verwachtingen. Veel studenten hebben last van prestatiedruk. In deze aflevering spreken presentatoren Jayday en Marrit met verschillende studenten in de UB over prestatiedruk. Ook gaan ze in gesprek met Eva van Career Services Leiden over prestatiedruk onder studenten, waar het vandaan komt en vooral: hoe studenten weerbaarder kunnen worden tegen de druk. Daarnaast praten ze met een student die last heeft gehad van paniekaanvallen, hoe ging zij hiermee om en hoe wist ze hiervan af te komen.