Sociaal

Help mee met de introductieweken deze zomer

18 juni 2024

Deze zomer start een nieuwe generatie studenten aan hun Deze zomer start een nieuwe generatie studenten aan hun studententijd en we hebben jou nodig om deze studenten een vliegende start in hun studententijd te kunnen geven! Tijdens die introductieweken worden er door de hele stad allerlei vette evenementen georganiseerd. Als vrijwilliger voor een van de introductieweken maak je dit van achter de schermen mee en ontmoet je heel veel nieuwe mensen. Dit kan door bijvoorbeeld een groepje aankomend studenten te begeleiden als mentorduo of door als crew evenementen draaiende te houden!

Zoek jij ook nog naar de zomerervaring van je leven? Dan zoeken wij JOU om de introductieweken tot een succes te maken!

Waar kan ik helpen?

Lijkt het je leuk om als Crewer de verschillende EL CID-evenementen draaiende te houden? Als crew help je met bijvoorbeeld tappen op een evenement, maaltijden uitgeven aan deelnemers of evenementen op- of afbouwen. Je leert de EL CID op deze manier van binnen en van buiten kennen en vervult een ontzettend dankbare taak. Daarnaast leer je ook enthousiaste nieuwe mede-studenten kennen en ben je welkom in onze crewtent met bar in de tuin bij Plexus.

Ook kun je een groep kersverse studenten wegwijs maken in Leiden en hen alle fijne snufjes van het studentenleven bijbrengen. Als mentor kun je deelnemers hun eerste ervaring in het studentenleven bieden en maak je er een onvergetelijke week van! Schrijf je in samen met je beste maatje als Mentorduo om samen het mentorschap aan te gaan tijdens de EL CID!

Heb je een vraag? Mail deze dan naar intern@elcid.leidenuniv.nl.

Vrijwilliger EL CID

De HOP-week is de Haagse introductieweek, waarbij zo’n 1000 internationale en Nederlandse deelnemers Den Haag leren kennen. Wat doen ze zoal? De ambassades bezoeken, genieten tijdens de stranddag in Scheveningen en natuurlijk feesten bij de Haagse verenigingen. Ook de HOP zoekt nog crew, mentoren, mentor commissieleden en media crew!

Je helpt als crew bij de op- en afbouw van een evenement, staat achter de bar, bemant een busje of deelt maaltijden uit. Mentoren begeleiden een week lang een eigen groepje studenten. De Mentor Commissie ondersteunt het bestuur bij het in goede banen leiden van alles rondom mentoren en crew, zoals de werving en de communicatie naar hen toe. De Media Crew schiet gedurende de week de mooiste kiekjes, maakt video’s en beheert de socials.

Wat krijg je ervoor terug? Toegang tot de HOP evenementen met een polsbandje, maaltijden, drankjes en vrienden voor het leven!

Heb je een vraag? Mail deze dan naar volunteers@hop.leidenuniv.nl.

Vrijwilliger HOP

De Orientation Week Leiden is de introductieweek voor internationale studenten die nieuw zijn in Leiden. Dit jaar voor de 12e keer en inmiddels met rond de 1400 deelnemers. De week heeft plaats in de laatste week voor de start van het nieuwe collegejaar en we zoeken nog Guides (mentoren) die samen een groepje internationale studenten op sleeptouw willen nemen tijdens de week, en Crew om te helpen bij allerlei leuke events tijdens de week. Lijkt het je leuk om internationals te leren kennen en mee te helpen om ze een goeie start in leiden en Nederland te geven? Geef je dan nu op, alleen of samen (voertaal Engels)

Heb je een vraag? Mail deze dan naar guides@owl.leidenuniv.nl.

Vrijwilliger OWL

Wacht niet te lang en meld je aan! Wij kijken ernaar uit om jou te zien stralen op onze fysieke evenementen.