Vacature student-assistent Student Plaza

12 juni 2024

De Career Service FSW / Community Engagement Service FSW/POPcorner FSW zoekt een nieuwe student-assistent!

Waar kom je te werken?

•    Career Service
Biedt ondersteuning aan studenten op het gebied van studiekeuze- en loopbaanvragen. Denk hierbij aan: cv-, sollicitatiebrief- en LinkedIn-checks, individueel advies, carrière events, tests en sollicitatieworkshops.
•     POPcorner
Biedt een steuntje in de rug bij het vinden van je weg in je studie en studentenleven. Je kunt bij ons werken aan jouw persoonlijke, professionele ontwikkeling en welzijn. Denk hierbij aan: individueel advies, workshops en events, samenwerking van studenten en begeleiding.
•    Community Engagement
Is een onderdeel van de Career Service FSW en richt zich op het informeren en begeleiden van studenten richting vrijwilligerswerk.
•    Personal Development Centre
•    Honours college
•    Het Onderwijs Centre

Voornamelijk zal je de Career Service en de POPcorner ondersteunen.

Wat ga je doen?

Samen met een andere student-assistent:
•    Communicatiewerkzaamheden, o.a. social media beheer (Instagram: @study_careersupportfsw), ontwerpen van promotiemateriaal, teksten op websites aanpassen, etc.
•    Uitvoeren van cv/LinkedIn-checks voor studenten (via email, online- en face-to-face gesprekken).
•    Ondersteuning bij en uitvoering van (offline en online) events, open dagen en workshops van de teams Career Service en POPcorner.
•    Algemene activiteiten ter ondersteuning, waaronder het beantwoorden van vragen van studenten op het Student Plaza op de faculteit.

Wat vragen we van jou?

•    Je bent ingeschreven bij de faculteit de Sociale Wetenschappen van de Universiteit Leiden.
•    Aantoonbare ervaring met communicatie (o.a. werken met Canva) en Social media (w.o. Instagram) is een grote pré. Evenals ervaring met contentmanagement van websites.
•    Affiniteit met het thema (studie)loopbaan en well-being.
•    Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
•    Actieve houding m.b.t. het promoten van activiteiten.
•    Creatief, proactief en de capaciteit tot nauwkeurig, integer, planmatig en flexibel werken.
•    Beschikbaar voor gemiddeld 6 uur p/week, dit varieert per week.
•    Beschikbaar voor het liefst minimaal een jaar.

Wat bieden wij?

•    Kijkje in de keuken bij een afdeling van je faculteit.
•    Deel uitmaken van een leuk, dynamisch team.
•    Ervaring opdoen op het gebied van arbeidsmarktvoorbereiding.
•    Ervaring opdoen op het gebied van communicatie- en organisatiewerkzaamheden.
•    Aantal uur p/week wisselend, met een vast aantal uur op de faculteit.
•    Standaard voorwaarden via Jobmotion.

Is deze functie jou op het lijf geschreven?
Reageer snel via Studentsupportfsw@fsw.leidenuniv.nl t.a.v. Tanja Braakman met jouw cv en korte motivatie.  De vacature sluit indien een geschikte kandidaat is gevonden.

Voorlopige deadline

Contactpersoon studentsupportfsw@FSW.leidenuniv.nl t.a.v.: Tanja Braakman.
Sollicitatiegesprekken vinden eind  juni 2024 plaats. De inwerkperiode start begin juli/augustus 2024.