Remco Breuker in verschillende media over Netflix-hit ‘Squid Game’
De Zuid-Koreaanse Netflix-serie ‘Squid Game’ is razend populair en breekt wereldwijd records. De serie is op weg om de populairste Netflix-show ooit te worden. Hoogleraar Remco Breuker verklaart in de media het succes van de Koreaanse thriller.
Waar mensen misschien verbaasd zijn over het succes van Squid Game, had Breuker het allang zien aankomen. Hij vertelt in verschillende media dat er afgelopen decennia flink in de creatieve industrie van Zuid-Korea is geïnvesteerd. ‘De regering daar heeft sinds de jaren negentig heel veel geïnvesteerd in de entertainmentindustrie. Een belangrijke reden was dat multinationals als Samsung en LG iets nodig hadden om te verkopen bij hun tv’s en andere apparaten,’ legt hij in Trouw uit.
‘En vanaf ongeveer 2000 is het ook heel populair geworden in andere landen in Azië en het Midden-Oosten. Wij bleven een beetje achter, maar we hebben het nu ook ontdekt,’ vertelt Breuker bij BNR.
Meer weten?
Lees dan het artikel van Trouw (€), NRC Handelsblad of BNR.
Foto: Netflix