Veilig gebruikmaken van IT
- Zorg dat je pc, mobiele telefoon(s) en tablet(s) van de laatste updates en goede beveiligingssoftware zijn voorzien. Je kunt gratis anti-virussoftware downloaden, zoals MS Security Essentials en Avira Anti Virus, of via SURFspot betaalbare anti-virussoftware aanschaffen.
- Maak gebruik van een vertrouwd en beveiligd (wifi)netwerk.
- Wees alert op phishing en andere valse e-mails. Krijg je een e-mail die je niet had verwacht, of van een onbekende afzender? Klik niet op links, open geen bijlagen en vul geen gegevens in. De universiteit vraagt nooit via e-mails naar wachtwoorden! Vermoed je dat je phishingmail hebt ontvangen via uMail? Meld dit dan in de Helpdesk Portal.
- Gebruik OneDrive om bestanden veilig op te slaan en te delen.
- Als je ergens bent ingelogd, sluit dan je browser (het tabblad) af als je klaar bent. Sla geen wachtwoorden op in de browser.
ICT-helpdesk LUMC
Bij de Servicedesk ICT van het LUMC kun je terecht met vragen over:
- het aansluiten van je laptop op Eduroam
- problemen met de ULCN-gebruikersnaam en/of wachtwoord
- technische problemen in de computerstudiezalen en/of de onderwijsprinters
De helpdesk bevindt zich in gebouw 1, J-01-015 (Servicedesk ICT) en is open van 8.00-17.00 uur.
Tijdens openingstijden is de helpdesk telefonisch bereikbaar via: 071-526 4747en via e-mail.
Medisch onderwijs
Lessen voor computerondersteund onderwijs worden aangeboden op de website Medisch Onderwijs. Op deze website bieden we onderwijsmateriaal aan samen met andere UMC’s in Nederland. Iedereen kan in principe een account aanmaken op deze website, maar sommige lessen zijn alleen voor geregistreerde studenten beschikbaar. Daarom kun je het beste de lessen via Brightspace benaderen.
Digitale bibliotheek
Ook thuis wil je toegang hebben tot (wetenschappelijke) artikelen. Dit kan via de Digitale Bibliotheek op de ULCN-website.