Unicef - World Children's Day

woensdag 20 november 2024
Kamerlingh Onnes Gebouw
Zaal

Thema: Investeren in onze toekomst betekent investeren in onze kinderen.

Het Unicef Studententeam van de Universiteit Leiden nodigt je uit om Wereld Kinderendag 2024 op gepaste wijze te herdenken. Zij organiseren een Publieke Lezing over Kinderrechten om het bewustzijn te vergroten over waarom de wereld meer zou moeten investeren in kinderen en welke rol studenten kunnen spelen in het bevorderen van kinderrechten.

De gastspreker is Ann Skelton, de huidige voorzitter van het Comité van het Verdrag inzake de Rechten van het Kind van de Verenigde Naties en programmadirecteur van de Master of Laws, Advanced Studies in International Children's Rights aan de Universiteit Leiden.

Op deze dag moedigt het team studenten en de universitaire gemeenschap aan om iets BLAUWS te dragen (de kleurcode van kinderen) ter ondersteuning van kinderrechten.

Daarnaast is het Unicef Studententeam momenteel bezig met het mobiliseren van middelen voor het Eco-Smart Villages Project in Madagaskar, om kinderen te ondersteunen bij het opvangen van de gevolgen van klimaatverandering.