Nomineer jouw scriptie voor de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs

2511 VA Den Haag
De winnaars van de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2023

Waarom deze prijs?

Na een succesvolle eerste editie looft het Leiden Leadership Centre (LLC) van de Universiteit Leiden opnieuw de LLC-scriptieprijs uit. Hiermee willen we de kennisontwikkeling op het gebied van leiderschap te bevorderen en jong talent en divers leiderschapsonderzoek verder stimuleren.

Het LLC wil kennis over publiek leiderschap bevorderen en bijdragen aan leiderschapsontwikkeling - zowel in de wetenschap als in de praktijk. Dit doen we door zelf onderzoek te doen en onderwijs te geven aan professionals en studenten, maar ook door onze kennis te delen in verschillende kennisnetwerken. Met de LLC-scriptieprijs 2024 stimuleren we kennisdeling rondom leiderschap. We bieden innovatieve scripties een podium, maken de onderzoeksuitkomsten breder bekend, belonen de auteurs en enthousiasmeren hen om meer met hun onderzoek te doen.

Wie kan meedoen?

Je kunt meedoen met de LLC-scriptieprijs als je een (oud)student bent van de Universiteit Leiden en in academisch jaar 2023-2024 een bachelor- of masterscriptie hebt geschreven over een actueel leiderschapsvraagstuk en deze met een 7.5 of hoger beoordeeld is. De scriptie dient leiderschap of leiderschapsgedrag te behandelen. Dit kan vanuit verschillende disciplines en perspectieven en is daarom niet gebonden aan een specifieke opleiding of faculteit.

Nomineer je scriptie!

Nomineer je scriptie door die vóór vrijdag 27 september 2024 in te zenden.

Stuur je scriptie in

Win leuke prijzen en krijg leiderschap tips van een leider uit de praktijk!

Een jury van leiderschap professionals uit de praktijk en wetenschap maakt een selectie uit de ingezonden scripties en maakt op basis hiervan een shortlist. De winnaars worden tijdens de conferentie Publiek Leiderschap met Perspectief op 22 oktober bekendgemaakt.

De winnaar van de CAOP-scriptieprijs ontvangt een dinerbon van €150. De winnaar krijgt daarnaast een leiderschapsmentoringsdag aangeboden met een publiek leider uit de praktijk. En gaat naar huis met de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2024 bokaal! Ook de nummers twee en drie vallen in de prijzen met een dinerbon van respectievelijk €75 en €50. Daarnaast publiceren we de scripties van de prijswinnaars op onze website.

De conferentie waar de uitreiking plaatsvindt, is gratis toegankelijk voor kandidaten van de LLC-Scriptieprijs. Meer informatie lees je op de congreswebsite

Winnaar van de LLC-scriptieprijs 2023

Floortje Fontein heeft de eerste editie van de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs gewonnen. Haar scriptie 'Inclusive leadership in politicized organizational environments: The mediating roles of centralization and formalization' kijkt naar de organisatorische factoren die van invloed zijn op inclusief leiderschap en biedt managers praktische handvatten om inclusief leiderschap te bevorderen.

Floortje heeft een dag meegelopen met gemeentesecretaris Pim van Vliet van de gemeente Leiden. Zij heeft een inkijkje gekregen hoe een dag voor een publiek leider eruitziet en heeft waardevolle tips gekregen voor het ontwikkelen van haar persoonlijke leiderschapsstijl en carrière.

Winnaar van de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2023, Floortje Fontein