Internationale taalcompetitie: Finale Neerlandistiek 2024

Witte Singel 27
2311 BG Leiden
Zaal
Vossiuszaal (ook te volgen via livestream)

Op dinsdag 1 oktober a.s. vindt de “Wereldwijde Studentencompetitie Finale Neerlandistiek” plaats waarbij de beste student Nederlands uit het buitenland wordt geselecteerd. Het evenement is in het leven geroepen om een gezicht te geven aan internationale studenten Nederlandse taal & cultuur in het buitenland. Daarnaast is het ook een moment om Internationale Neerlandistiek in het zonnetje zetten tijdens de Week van het Nederlands.

Vier finalisten (uit Indonesië, Zuid-Afrika, China en Frankrijk) komen naar Leiden om te bepalen wie uiteindelijk de winnaar wordt. In de jury zal o.a. schrijfster Maartje Wortel zitten, die ook een korte voordracht zal geven tijdens de finale

De internationale finale is open voor iedereen en vindt plaats op 1 oktober van 14:00 tot 16:00 (inloop vanaf 13:30) in de Vossiuszaal van de Universiteitsbibliotheek.

Livestream

Niet in staat om dit evenement fysiek bij te wonen? Er is ook een livestream beschikbaar: via onderstaande button kom je op de livestreampagina.

Ga naar de livestream