Congres/symposium | Kenniscafé

Zaal
Grand Café Midi

Samenwerking

Veel programma's in het hoger onderwijs omvatten multi-, inter- of transdisciplinair leren. Deze manieren van leren maken samenwerking tussen studenten uit verschillende disciplines mogelijk en bieden studenten vaardigheden om hedendaagse complexe problemen op te lossen.

Wat kun je verwachten?

Wetenschappelijk onderwijsonderzoek geeft verschillende suggesties voor de vormgeving van interdisciplinair onderwijs, leeractiviteiten en gerelateerde leeruitkomsten. In samenwerking met de Leiden Teachers' Academy en de Young Academy Leiden organiseert het ICLON een kenniscafé om de bevindingen uit de literatuur over onderwijsonderzoek en praktijk binnen onze eigen universiteit te delen.

Voor wie?

Iedereen die werkt of studeert aan de Universiteit Leiden en interesse heeft in onderzoek naar hoger onderwijs. Ben je benieuwd wat onderwijsonderzoek kan betekenen voor jouw eigen (onderwijs)praktijk dan ben je van harte welkom, welke functie of rol je ook hebt.

Voertaal: Engels

Deelnemen

Kom naar het Hoger Onderwijs Kenniscafé om op basis van inzichten uit wetenschappelijk onderzoek van gedachten te wisselen met collega-docenten, studenten, onderwijsondersteuners en beleidsmakers.

Aan deelname aan het kenniscafé zijn geen kosten verbonden. We vragen van de deelnemers wel een actieve inbreng in de discussies, zodat we alle aanwezige expertise optimaal kunnen benutten.

Meld je aan voor vrijdag 4 oktober. Er is plaats voor maximaal 50 personen.

Aanmeldformuiier

De Hoger Onderwijs Kenniscafés samengevat

• Interactie: Deel jouw ervaringen, lever input en raak geïnspireerd. We gaan plenair en in groepen met elkaar in gesprek.
  • Input van experts: Onderzoekers van de Universiteit Leiden die zich bezig houden met onderzoek naar hoger onderwijs delen wetenschappelijke inzichten over een actueel en aansprekend thema.
  • Nieuwe onderwerpen: Mogelijk om een onderwerp aan te dragen voor een volgend Hoger Onderwijs Kenniscafé.
  • Borrel: Neem de tijd om met elkaar na te praten.