Boekpresentatie 'Publiek Management'

donderdag 10 oktober 2024
Donderdag 10 oktober, inloop vanaf 15.30 en start presentatie 16.00 uur.
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag
Zaal
Spaanse Trappen

Presentatie

Bij de boekpresentatie zal Bart Snels een bespreking van het boek geven. Bart Snels is op dit moment inspecteur-generaal biji de Inspectie belastingen, toeslagen en douane, en is eerder onder andere werkzaam geweest als lid van de Tweede Kamer, senior redacteur bij Buitenhof, en directeur van het wetenschappelijk bureau van Groenlinks. Ook publiceerde hij in 2024 met Alexander Pechtold het boek 'Tot uw dienst' over tegenspraak door publieke dienstverleners.

Naast de boekbespreking door Bart Snels zal er een panel van practitioners en wetenschappers zijn op het gebied van publiek management, die in zullen gaan op een stellingen gerelateerd aan de thematiek van het boek.

De inloop vanaf 15.30 uur en start de presentatie om 16.00 uur.

Meld je gratis aan voor de boekpresentatie

Over het boek

Het functioneren van de overheid ligt onder een vergrootglas. Parlementaire onderzoeken hebben laten zien dat burgers ernstig in de problemen komen door handelen van de overheid. Denk aan de toeslagenaffaire en de aardgaswinning in Groningen. Managers in de publieke sector moeten hun keuzes bij het uitvoeren van overheidsbeleid nadrukkelijker verantwoorden aan verschillende partijen: de politiek, burgers en bedrijven en hun eigen medewerkers. De tweede herziene uitgave van Publiek management gaat over het vak publiek management en de uitdagingen die daarbij horen.

Voor wie

Dit boek is geschreven voor studenten van opleidingen bestuurskunde en aangrenzende vakgebieden in het wo en hbo en hun docenten. Daarnaast is het geschikt voor externe cursusaanbieders en hun cursisten. Tenslotte kan het interessant zijn voor professionals die beleid en organisatie in het publieke domein vormgeven, als manager, adviseur of betrokken uitvoerder.