Congres/symposium

StadsOase Spinozahof
Repelaerstraat 61
2515 LX Den Haag

Wetenschappers, ambtenaren en buurtbewoners verenigd rond duurzaamheid

De Universiteit Leiden werkt op velerlei manieren aan duurzaamheid.
Zo is het Liveable Planet Programma opgericht om gebruik te maken van de expertises en kennisterreinen van verschillende faculteiten bij duurzaamheidonderzoek. Ook werken we met gemeente en bewoners aan uiteenlopende initiatieven en onderzoeken op het terrein van de energie transitie en biodiversiteit. Deze middag zetten we een aantal bestaande initiatieven in het zonnetje ,maar gaan we vooral ook met elkaar opzoek naar verdere mogelijkheden voor samenwerking en onderzoek rond duurzaamheid.

Doe mee en meld je aan.
* Het volledige prorgramma is in het Nederlands
* The entire program will be in Dutch

Meld je aan!

Het programma

Het programma van de inspiratiemiddag ziet er als volgt uit.

14:30 - 14:35

Welkom en uitleg  programma

14:35 - 15:00

Keynote “De transitie van onderop” door  Kees Vendrik, Voorzitter van het Nationaal Klimaat Platform

15:00 - 15:10

"Duurzaamheidbeleid binnen de Universiteit" door Annetje Ottow Voorzitter van het College van Bestuur

15:10- 15:25

Rondje langs Duurzaamheid programma's en onderzoeken van de Universiteit.  Presentaties en Pitches

15:30- 16:30

Keuzeprogramma:

Wat is een eerlijke energietransitie? (serious game)

Citizen Science in de buurten en praktijk gebracht -Presentatie en vraaggesprek - Hidde Kamst, Roy Remme, Margret Gold

Voedselsoevereiniteit & Voedselverbindingsplekken- presentatie en vraaggesprek - Liane Lankreijer

Hoe creëer je een Stadsoase -Excursie, uitleg en vragen - Marianne Edixhoven

16:30 - 17:30

Napraten en netwerken met hapje, drankje en life muziek

Het wordt een middag waar wetenschappers, ambtenaren en buurtbewoners zich verenigen rond duurzaamheid. Tussen het groen van Stads Oase Spinozahof in de Haagse kunnen we nieuwe ideeën doen ontspruiten. Na de plenaire aftrap volgt een sessies of activiteit naar keuze. We sluiten hierna gezamenlijk af met een hapjes, drankjes en muziek in het hof.

Meer informatie over de StadsOase