Feestelijke opening Gorlaeus Gebouw

2333 CC Leiden
Zaal
C4/5

Op maandag 2 september 2024 is het zover: de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen opent officieel de deuren van het nieuwe Gorlaeus Gebouw! Met een extra labvleugel, nieuwe collegezalen en kantoren, een bibliotheek, een brasserie en ruimtes voor studieverenigingen biedt dit gebouw een bruisende en inspirerende omgeving voor onderzoek, studie en ontmoeting.

Met de ontwikkeling van het Gorlaeus Gebouw heeft de Universiteit Leiden krachtig ingezet op vernieuwing en verbinding en op het bèta-onderwijs en onderzoek in het hart van het Leiden Bio Science Park. Wij zijn enorm trots op onze prachtige nieuwe omgeving: het is de plek waar je als (toekomstige) bètawetenschapper graag wilt werken en studeren.

Programma

Het programma voor de opening op maandag 2 september bestaat uit twee delen; een plenair openingsprogramma in de zaal in de vorm van een talkshow waarbij verschillende gasten aansluiten. Het programma in de zaal wordt gevolgd door een spectaculaire openingshandeling.

10.00 - 11.30 uur Officiële opening: Talkshow in collegezaal C4/5 van het Collegezalengebouw met diverse gasten.
11.30 - 12.00 uur Openingshandeling door onze studenten, Jasper Knoester (decaan Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen), Annetje Ottow (voorzitter College van Bestuur Universiteit Leiden) en Constantijn van Oranje (Special Envoy Techleap).
Vanaf 12.30 uur Ontdek het nieuwe gebouw en ga op pad langs verschillende highlights zoals de bibliotheek, high-tech onderzoeksfaciliteiten, de Einsteinfontein en nog veel meer!