Cursus | Summer School
Summer School Computational Social Cognition 2024
- Datum
- maandag 15 juli 2024 - woensdag 17 juli 2024
- Bezoekadres
- Birmingham, Engeland
De Universiteit van Birmingham organiseert in samenwerking met de Universiteit Leiden de Summer School in Computational Social Cognition
Anna van Duijvenvoorde: 'Het is erg leuk dat we naast onderwijs ook op onderzoeksgericht onderwijs hebben, zoals met deze Summer School.'
Deze eerste editie van de Summer School is het tastbare resultaat van een strategische samenwerking tussen Leiden – Birmingham, bijvoorbeeld in masteronderwijs, zoals het masterprogramma Population Health, waar Psychologie ook in zit.
Interdisciplinair
Deze Summer School combineert vakgebieden waar zowel ontwikkelingspsychologie, cognitieve psychologie en sociale psychologie samenkomen, maar ook hersenwetenschap, gedragwetenschap en cognitive modelling. De Summer School wordt georganiseerd vanuit Leiden (Anna van Duijvenvoorde) en Birmingham (Patricia Lockwood), uiteraard met een team van Leidse en Birminghamse onderzoekers.
'Het is een absolute top-onderzoeksgroep in Birmingham, dus ik ben ook erg trots op de samenwerking.'
Leidse onderzoekers zoals Annabel-Losecaat Vermeer (SEO) en Anna van Duijvenvoorde (O&O) zijn docenten, naast die van Birmingham. Ook aio’s/studenten vanuit Leiden zijn toegelaten na hun sollicitatie, zoals Lonneke Elzinga (O&O)
Lezingen en training
De Summer School biedt lezingen en training in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van leren, besluitvorming en computationele modellering met een focus op hoe deze processen belangrijk zijn voor sociale cognitie, evenals onderwerpen over theoretische kwesties in sociale cognitie.
Er zijn tot 70 deelnemers, van promovendi tot junior docenten, keynote sprekers en docenten.
- Keynote sprekers: Wolfram Schultz, Cecilia Heyes en Christian Ruff;
- Docenten: Patricia Lockwood, Matthew Apps, Ili Ma, Lei Zhang, Anna van Duijvenvoorde, Arkady Konovalov, Romy Froemer en Jo Cutler.
Aan het einde van de cursus verwachten we dat deelnemers een goed begrip hebben van computationele gedragsmodellen, optimale werkmethoden en hun eigen scripts om dergelijke modellen toe te passen op hun experimenten en gegevens.