Overige klachten
Als je een klacht hebt, controleer dan eerst of deze onder een van de volgende categorieën valt en lees het betreffende advies:
- (Seksueel) ongewenst gedrag
- Onbehoorlijk behandeld
- Wetenschappelijke integriteit
- Misstanden
- Niet eens met een besluit
- Zorgwekkend of bedreigend gedrag
Overige klacht?
Als je klacht niet onder een van deze categorieën valt, kun je in plaats daarvan de regeling overige klachten raadplegen.
Wat kun je als student doen met een opmerking, suggestie en/of klacht?
Facultair
Vakinhoudelijke opmerkingen, suggesties of klachten kun je het beste bespreken met de docent van de werkgroep. Geeft dat geen oplossing, dan kun je je wenden tot de coördinator van het vak via een afspraak met het secretariaat.
Betreft het een niet-vakinhoudelijk probleem of blijft een serieuze klacht onopgelost, dan kun je: een e-mail sturen naar studentenklachten@law.leidenuniv.nl of contact opnemen met de Assessor (studentlid faculteitsbestuur).
Alle opmerkingen, suggesties of klachten worden vertrouwelijk in behandeling genomen door de assessor en de klachtencoördinator van de faculteit. Anonieme opmerkingen, suggesties of klachten worden niet in behandeling genomen. Alleen opmerkingen, suggesties of klachten die getypt zijn en voorzien zijn van een e-mail- of postadres worden in behandeling genomen.
Universitair
Meer informatie over universitaire mogelijkheden (ombudsfunctionaris, vertrouwenspersoon, intern beroep college van bestuur, beroep bij het College van Bestuur voor de examens, rechtshulp).